Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Bases per a la gestió de les barraques de Festes del Tura

Fins al 7 de juny està obert el termini de presentació de sol·licituds per a les entitats que vulguin gestionar una de les nou barraques de festes. Per dubtes o més informació, cal contactar amb l’Àrea de Festes de l’Ajuntament d’Olot.

2 de maig de 2024


Avui, dijous 2 de maig de 2024, s’han aprovat les bases per al procés de sol·licituds per a l’adjudicació de les Barraques i Neteja de Gots per les Festes del Tura 2024, que tindran lloc del 6 al 10 de setembre de 2024. D’aquesta manera, s’obre el termini d’exposició pública que permetrà la presentació de sol·licituds fins al proper 7 de juny.

L’objectiu d’aquestes procés és l’adjudicació de les 9 barraques que s’instal·laran per Festes del Tura de 2024: 8 al Firal i 1 a la Plaça Campdenmàs. Les entitats i associacions que vulguin encarregar-se d’una barraca de Festes cal que presentin una instància via seu electrònica a través del web de l’Ajuntament d’Olot. El termini de presentació està obert per a aquelles entitats sense ànim de lucre que tinguin la seva seu social i el seu marc d’actuació a la ciutat d’Olot fins al 7 de juny.

En el moment de presentar la petició, caldrà presentar una sol·licitud que inclogui la instància de l’entitat per participar en el concurs, certificat del secretari/ària de l’entitat o associació que acrediti la data de constitució, legalització, memòria explicativa de l’activitat i pressupost detallat d’ingressos i despeses del 2023 amb els actes que l’associació desenvolupa a Olot així com el full de puntuació. A més, també caldrà estar al corrent del pagament dels gots reciclables dels anys anteriors.

Tal com s’ha portat a terme en totes les anteriors edicions, les peticions es valoraran i se’ls atorgarà una puntuació que tindrà en compte les activitats, característiques, membres i altres elements de cada organització.

A més, continuant amb la dinàmica implementada l’any passat, aquest any es valoraran les barraques que ofereixin productes aptes per a persones celíaques. Pel que fa a aquest àmbit, totes les matèries i menjar sense gluten hauran d’estar etiquetats; separats de la resta i les barraques hauran de disposar d’un protocol per a la seva elaboració així com una carta amb l’oferta que s’ofereix i declaració d’al·lèrgens.

Cal recordar que dues o més entitats poden concórrer conjuntament per a l’adjudicació d’una mateixa barraca i totes les peticions seran valorades per una Comissió formada per tècnics de l’Ajuntament d’Olot, el personal tècnic de l’Àrea de Festes i els membres de la Comissió de Festes.

Serà requisit indispensable que les entitats puguin acreditar la seva formació en higiene alimentària. Per a facilitar-ho en cas de necessitat, s’organitzarà un curs gratuït de manipulació d’aliments – en format presencial i en línia – per a totes les entitats.

 

| Per a més informació o qualsevol consulta es pot contactar amb l’Àrea de Festes de l’Ajuntament d’Olot a través del telèfon 972 27 27 77 o el correu electrònic festes@olot.cat.

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat