Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

La “meditación soleada” i el ioga en la vida diària

Xerrades
la-meditacion-soleada-drac

22 de març de 2025


Descripció

Diàleg entre dos dels més prestigiosos especialistes sobre el pensament de l’Índia, en llengua castellana: Juan Arnau i Raquel Ferrández.

La meditación soleada és una visió i una manera d’estar al món. Parteix de la idea que el cosmos és una ment estesa i la matèria una experiència mental. És una síntesi d’anys de recerca on concorren els presocràtics, la fenomenologia, el sufisme, el budisme, el vedanta i la filosofia de la ciència. Portar el ioga a la vida diària implica adaptar a una perspectiva  contemporània el Sâmkhya i el Yoga, dues filosofies que són de vital importància per als practicants de yoga atès que representen un estudi detallat de la ment humana, i dels processos cognitius que travessa el practicant en el camí d’autoconeixement, conjugant la investigació filosòfica i la contemplació pràctica.

Juan Arnau (València, 1968) és astrofísic i especialista en filosofies orientals. Entre la seva extensa obra destaquen: En la mente del mundo, Manual de filosofia portátil, Historia de la imaginación, La mente diáfana, La fuga de dios… Ha traduït del sànscrit obres del budisme i l’hinduisme com els Upanisad, o la Bhagavadgita. Actualment, és professor de la Universitat Complutense de Madrid, on imparteix classes sobre el pensament de l’Índia. Defensor de l’humanisme davant de les escomeses de l’era de la distracció tecnològica, col·labora habitualment amb el diari El País i és un autor requerit internacionalment per a entrevistes, conferències, congressos i cursos.

Raquel Ferrández és professora de filosofia índia al departament de filosofia de la UNED. Es dedica a la filosofia índia i la filosofia global. Amb el compromís d’incorporar aquestes filosofies a l’acadèmia de parla hispana, imparteix nombrosos cursos sobre història del ioga i altres àrees de la filosofia índia juntament amb altres especialistes de l’àmbit acadèmic hispà. És cofundadora de la Society for Ioga and Philosophy (www.socyogaphil.com). Autora de Trance y memoria en el budismo y el yoga i Sâmkhya y Yoga – Una lectura contemporanea. Tots dos d’editorial Kairós.

Organitza: Seminari Raimon Panikkar de Pensament Intercultural (Universitat de Girona), amb el suport d’Aditya Amics del Ioga i de la Llibreria Drac

Horari

18 h

Llloc

Arxiu Comarcal de la Garrotxa

Preu

Activitat gratuïta
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat