S’OBRE UNA NOVA CONVOCATÒRIA D’AJUTS AL PAGAMENT DEL LLOGUER
S’OBRE UNA NOVA CONVOCATÒRIA D’AJUTS AL PAGAMENT DEL LLOGUER Ja es poden presentar sol.licituds a l’Oficina d’Habitatge que, com a novetat, realitza sessions informatives i un espai d’atenció



La Generalitat acaba d’obrir la convocatòria d’ajuts al pagament del lloguer per aquest 2017. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest dimecres 19 d’abril la convocatòria de subvencions a les que es poden acollir totes les persones titulars d’un contracte d’arrendament i que compleixin els requisits establerts sobre el preu del lloguer objecte de subvenció i els ingressos de la renda familiar. L’import d’aquest ajut correspon al 40% del preu del lloguer mensual i pot arribar a un màxim de 180 euros mensuals, o sigui 2.160 euros anuals. Pel que fa als requisits sobre el preu del lloguer, el límit mensual per als habitatges de les comarques gironines  no pot superar els 450 euros.

 

 

Amb l’obertura de la convocatòria, l’Ajuntament d’Olot posa en marxa un seguit de mesures per millorar l’atenció i informació a possibles beneficiaris. Així, a partir d’aquest dijous 20 d’abril els responsables de l’Oficina d’Habitatge d’Olot oferiran sessions informatives per a les persones que hi estiguin interessades. Des d’aquesta setmana i durant un mes, se’ls informarà de les requisits de la convocatòria i de la documentació i terminis de presentació de les sol·licituds en unes trobades que tindran lloc al Saló de Sessions de l’Ajuntament d’Olot en horaris de matí i tarda. Aquest any, a més, l’Oficina d’Habitatge disposarà d’un espai reservat a aquesta finalitat a la planta baixa del Consistori. El regidor d’Habitatge, Jordi Alcalde, ha explicat que “aquest any, l’atenció presencial per a la tramitació de les subvencions per al pagament al lloguer es realitzarà des d’un espai diferenciat de l’Oficina perquè es pugui continuar amb l’activitat diària al primer pis de l’Ajuntament“. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 19 de juny. Per a més informació sobre la convocatòria i les sessions informatives cal posar-se en contacte amb l’Oficina d’Habitatge d’Olot. 

 

 

La tramitació dels ajuts al lloguer és una de les principals activitats que porta a terme l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot. Durant el 2016, 4 de cada 10 gestions van ser per aquest concepte (44,20% del total de 18.218 atencions). En tot l’any passat, des de l’Oficina es van dur a terme 8.042 atencions per a la tramitació i la gestió de les ajudes per pagar la renda de lloguer o prestacions econòmiques d’urgència especial. En total, durant el 2016, l’Oficina va tramitar ajuts per valor de 866.074,65 euros.

 



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat