PROJECTE DE COWORKING PER A CAN NYERA
PROJECTE DE COWORKING PER A CAN NYERA Aprovat el projecte que manté l’esperit d’aquest emblemàtic comerç del centre d'Olot



La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dijous ha aprovat el projecte d’adequació dels antics Magatzems Guitart en un espai de coworking. L’equip d’arquitectes i enginyers Colomer-Rifà s’ha encarregat de la proposta de distribució dels 175m2 de superfície que es convertiran en un espai de treball compartit, una sala de reunions i un petit office que alhora esdevindrà també el lloc de reunió per a grups més reduïts. Hi haurà espai per a un total de 16 emprenedors que estiguin disposats a compartir l’equipament  i  per tant els costos, i que sobretot valorin les possibilitats que els pot oferir la possibilitat d’establir col·laboracions amb altres professionals.

 

Amb aquest projecte, l’Ajuntament ha volgut mantenir l’esperit emprenedor de l’antic Can Nyera. Situat al número 5 del carrer de l’Aigua, la popular botiga es va inaugurar el 7 de novembre de 1952 i va tancar les seves portes l’any 2.000 com una dels establiments de referència a Olot en la venda de teixits. Ara l’espai de coworking vol agafar el relleu de la família Guitart que va convertir el local en un dels comerços històrics de la ciutat. Per això, el regidor de Promoció, Estanis Vayreda, ha explicat que “el projecte preveu mantenir la façana tan característica d’aquest comerç i redistribuir la planta baixa”. Guillem Colomer, de Colomer-Rifà ha afegit que “la zona de venda de l'antic establiment es convertirà en  l'espai de treball per als professionals del coworking,  mentre que l'antic espai de serveis del comerç (servei, pas, despatx i magatzem) serà el que es transformarà més” per ubicar-hi a més d'un servei adaptat, una sala de reunions i un espai d'office. Les obres també contemplen la renovació de les instal·lacions necessàries per al correcte funcionament de l’activitat: aigua, sanejament, electricitat...

 

L’Ajuntament licitarà la millora de Can Nyera, per un import de 180.000 euros, perquè les obres puguin començar en els propers mesos. També convocarà un concurs perquè una entitat es faci càrrec de la gestió del coworking amb l’objectiu de facilitar el contacte i la creació de xarxa entre diferents professionals que s’hi ubiquin per tal d’afavorir el creixement de les seves activitats i el desenvolupament de projectes compartits.

 

La creació d’un espai de coworking neix de la unió de dos objectius: d’una banda, d’oferir un espai de treball per emprenedors i emprenedores de la comarca que els faciliti la creació de xarxa i els permeti créixer i, de l’altra, de la voluntat de revitalitzar el nucli antic d’Olot a partir del treball realitzat en el marc del PIAM.  

 



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat