SERVEI OCUPACIÓ MAS LES MATES
SERVEI OCUPACIÓ MAS LES MATES Una seixantena d’usuaris han trobat feina gràcies al servei de DinàmiG durant l’emergència pel coronavirus
 

Des del passat mes de març en què es va decretar l’estat d’alarma per la pandèmia de la COVID-19, el Servei d’Ocupació de Mas Les Mates de DinàmiG ha registrat 67 nous usuaris i ha atès a 156 persones amb consultes puntuals a més de seguir orientant als diferents usuaris que ja estaven seguint un procés d’orientació previ a l’estat d’alarma. Inicialment la gran majoria de les peticions arribaven a través del correu electrònic i el canal de WhatsApp que la institució va posar a disposició dels veïns i veïnes per fer front a les conseqüències i efectes de la pandèmia.

 

D’aquesta manera, mitjançant videoconferències, l’equip ha pogut resoldre els dubtes i inquietuds emocionals que tenien els usuaris – principalment treballadors afectats per ERTOs -  durant els primers dies d’estat d’alarma davant la incertesa derivada de la crisi. Amb el pas dels dies i la implementació de la desescalada gradual, les peticions dels usuaris han anat variant cap a qüestions vinculades més amb la recerca, suport i orientació laboral.

 

Concretament des de la primera setmana de confinament arran de l’emergència sanitària i fins aquest dijous 4 de juny, 58 persones han trobat feina gràcies al Servei d’Ocupació de Mas Les Mates. En total, des del 16 de març i fins aquest passat 3 de juny, s’han enviat 330 currículums a empreses i 423 persones s’han inscrit a alguna de les 32 ofertes laborals que s’han publicat.

 

En aquesta línia i amb la voluntat de resoldre les incerteses derivades de la crisi i les mesures de l’estat d’alarma, des de l’Àrea d’Ocupació s’han portat a terme diverses sessions en línia, trobades grupals, jornades individuals d’orientació telemàtica, reunions amb empreses de la comarca així com la programació de sessions formatives en noves tecnologies i informació per dotar d’eines, acompanyar a les persones afectades i recollir les realitats dels sectors econòmics de La Garrotxa. Al mateix temps, durant les primeres fases del confinament, des de DinàmiG, i amb la col·laboració del Consell Comarcal de La Garrotxa i el CASG, es van crear borses de treball per donar servei a residències i centres sanitaris que requerissin personal.

 

En l’àmbit formatiu, a més de la cinquantena de tallers programats tant per la millora de l’ús de les noves tecnologies com de la recerca de feina a través de les eines digitals, s’ha previst la realització de 4 cursos presencials, del setembre fins al desembre perquè aquells usuaris que no disposen de la base de coneixement necessària per a la realització dels cursos de forma telemàtica també puguin formar-se en competències digitals.



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat