OLOT IMPULSA UNA PROVA PILOT PER MILLORAR LES CONDICIONS D’HABITABILITAT DELS COL.LECTIUS MÉS VULNERABLES
OLOT IMPULSA UNA PROVA PILOT PER MILLORAR LES CONDICIONS D’HABITABILITAT DELS COL.LECTIUS MÉS VULNERABLES La iniciativa forma part del programa HolaDomus i s’ha aprovat al ple de l’Ajuntament així com l’ordenança de circulació de patinets i bicicletes
 

Reduir el nombre de famílies que estan en risc o pateixen pobresa energètica i dotar de solucions i eines a aquests col·lectius més vulnerables per millorar l’eficiència en àmbit energètic dels seus habitatges. Aquests són els principals objectius del conveni que l’Ajuntament d’Olot, l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa i la Fundació Europace, han previst i que s’emmarca en el programa HolaDomus que l’Ajuntament d’Olot impulsa des de l’any 2019. Un conveni i projecte que s’ha aprovat aquest dijous, 23 de juliol, per unanimitat al ple municipal de l’Ajuntament d’Olot.

 

El document treballat preveu desplegar el projecte ‘Prototip per a la reducció de la pobresa energètica a Olot’ al llarg del tercer trimestre del 2020. La proposta - que compta amb el suport del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, l’Oficina d’Habitatge d’Olot i d’UpSocial - pretén mesurar l’impacte (en termes quantitatius, mèdics i de benestar) que les accions de millora de l’eficiència energètica, seguretat, accessibilitat i habitabilitat generen en la qualitat de vida de les persones.

 

La iniciativa preveu una inversió de 90.000 euros que servirà per poder abonar entre el 50 i el 75% dels costos de les remodelacions i obres detectades. El projecte es portarà a terme amb un petit grup de 15 famílies voluntàries d’Olot (entre unes 75 o 100 persones) que pateixen pobresa energètica i, per poder finançar la part restant, se’ls oferirà la possibilitat de gestionar-ho a través del programa HolaDomus. El projecte també contempla la redacció d’un protocol clínic, d’un informe i article mèdic final que presentarà els resultats de l’avaluació realitzada als participants. Per apuntar-s’hi, es podrà fer a partir del mes de setembre. Les famílies que vulguin participar d’aquesta prova pilot caldrà que es dirigeixin a les oficines d’HolaDomus, situades a la planta baixa de l’Ajuntament d’Olot.

 

Des de fa dos anys, el projecte HolaDomus de l’Ajuntament d’Olot treballa per incentivar la rehabilitació energètica d’habitatges d’Olot amb l’objectiu de millorar el benestar de les famílies, reduir els seus costos en matèria energètica i lluitar de forma efectiva contra el canvi climàtic. Ara, amb el projecte i conveni aprovat amb la Fundació Europace, es vol anar un pas més enllà per mostrar els beneficis reals que generen les rehabilitacions energètiques d’habitatges.

 

Potenciar l’ús de mitjans de transport sostenibles

 

El Ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest mes de juliol també ha aprovat dos projectes en matèria de sostenibilitat i pacificació del trànsit a la ciutat. D’una banda, s’ha donat llum verda al seguit de modificacions de l’ordenança municipal de circulació per poder gestionar l’ús i el trànsit dels vehicles de mobilitat personal com els patinets i les bicicletes. La proposta s’ha aprovat inicialment amb els vots a favor de l’equip de govern de JuntsxCat, ERC i el PSC i l’abstenció de la CUP. Al mateix temps, també s’ha aprovat inicialment la trama urbana consolidada d’Olot amb els vots a favor de l’equip de govern de JuntsxCat, l’abstenció d’ERC i els vots contraris del PSC i la CUP.

 

Davant l’augment de l’ús dels patinets i les bicicletes a la ciutat s’han volgut actualitzar les normatives per establir un marc genèric que pugui donar resposta a les necessitats actuals. D’aquesta manera, a partir d’ara, les persones conductores de bicicletes menors de 16 anys hauran de portar casc de protecció. Les bicicletes hauran de circular per la calçada, preferentment pels carrils bici establerts, a una velocitat màxima de 30 km/h i no podran transitar pel nucli antic de la ciutat els dies de mercat, fires o quan es portin a terme celebracions o festivitats que generin aglomeracions. La nova normativa estableix que, a grans trets, els conductors d’aquest mitjà de transport tenen prioritat respecte als vehicles de motor però no poden circular en paral·lel més de dues bicicletes i hauran de respectar la preferència de pas dels vianants.

 

Per altra banda, seguint la normativa sectorial de trànsit, els conductors de patinets també seran considerats com a conductors i, en cas de circular per les vies urbanes d’Olot, caldrà que tinguin més de 16 anys, dur casc de protecció homologat i fer-ho pels carrils bici establerts a un màxim de 30 km/h. Com en el cas de les bicicletes, aquests vehicles no podran transitar pel barri antic d’Olot els dies de mercat, fires o festivitats i, en ambdós casos, es contempla un seguit de sancions per aquells conductors que no compleixin amb les normatives i mesures.

 

El plenari d’aquest dijous també ha aprovat l’ordenació de les obres d’urbanització d’un tram del carrer Narcís Paulís per treballs de sanejament. Al mateix temps, també s’han aprovat els preus públics de l’Escola Municipal d’Expressió i de l’Institut Municipal d’Educació i Joventut d’Olot per al curs 2020-2021 així com de la programació de tardor-hivern d’Olot Cultura. Uns preus que han comptat amb el vot favorable de tots els grups municipals amb l’abstenció de la CUP.

 

El Ple d’Olot també ha establert els dos nous festius locals de la ciutat de cara a l’any que ve: el dimarts 7 i dimecres 8 de setembre del 2021. La proposta s’ha aprovat per unanimitat i, aprofitant l'avinentesa, s’ha recordat que, enguany, tot i la suspensió de les Festes del Tura es mantenen els dies festius locals, el dilluns 7 i dimarts 8 de setembre del 2020. Per últim, el plenari també ha aprovat amb els vots de JuntsxCat, PSC i la CUP i amb els vots contraris d’ERC, la moció presentada per Sanitàries en Lluita que demanava instar al Govern de la Generalitat i a les forces del Parlament de Catalunya l’aprovació d’un increment pressupostari notable al Departament de Salut per cobrir i complir amb els compromisos adquirits i les inversions necessàries. Al mateix temps, la moció també reclamava l’elaboració d’un pla de xoc per reduir les llistes d’espera – alterades per la gestió de la crisi sanitària de la COVID-19 – el garantiment d’EPIs i proves PCR a totes les treballadores així com la recuperació de les retallades, taules de negociació i taules de treball i un servei de transport sanitari públic.

 

Paral·lelament, la moció d’ERC en suport a les energies renovables i que reclama la implantació de criteris d’integració paisatgística, protecció agrícola i d’equilibri territorial s’ha aprovat per unanimitat.

 

Per últim, l’equip de govern de l’Ajuntament d’Olot també ha donat resposta a les qüestions presentades per la Xarxa Autònoma d’Acollida de Joves sense referents familiars.

Recupera el debat de la sessió aquí

 



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat