L’Associació Catalana de Municipis (ACM) ha posat en marxa una campanya publicitària per sensibilitzar, promoure i conscienciar sobre l’ús responsable de la mascareta i la necessitat de respectar les mesures sanitàries i de protecció davant la pandèmia pel coronavirus de la COVID-19. La iniciativa, que porta per eslògan ‘Fes que destaqui’, pretén conscienciar a la ciutadania sobre la importància de portar mascareta en els espais públics per lluitar contra la pandèmia a través d’ajuntaments i ens locals catalans.
Paral·lelament, la campanya té un segon objectiu que és col·laborar amb La Marató de TV3 d’aquest 2020 que té previst destinar tots els diners recollits a la lluita contra el coronavirus. Així, per cada ens local que se suma a la campanya, l’ACM afegeix 50 euros a la donació global que realitzarà a La Marató d’enguany. D’aquesta manera, la implicació dels ajuntaments no només servirà per fomentar les mesures preventives i sanitàries entre la ciutadania, sinó també per fer una donació econòmica conjunta del municipalisme català a través de l’entitat.
La campanya es basa en una sèrie de material gràfic en àmbit presencial i digital. Al mateix temps, s’anima a la ciutadania a fer-ne difusió a les xarxes socials i altres entorns digitals utilitzant l’etiqueta #TocaATohtomACM.