NOU AUGMENT DE PERSONES ATESES A L’OFICINA DE TURISME
NOU AUGMENT DE PERSONES ATESES A L’OFICINA DE TURISME Durant el 2016 s'ha atès 23.886 visitants, un 5.7% més que l’any anterior



En el primer any complert en què l’Oficina de Turisme d’Olot ha funcionat a les noves instal·lacions al carrer Francesc Fàbregas (inaugurades l’octubre de 2015), s’ha registrat un nou augment de persones ateses. Al llarg del 2016  l’Oficina atès un total de 23.886 visitants, un 5.7% més que l’any 2015. “Estem satisfets de l’increment de persones que s’han dirigit a l’Oficina de Turisme i de la qualitat de l’atenció que oferim” ha destacat el regidor de Promoció i Turisme, Estanis Vayreda.

 

El dijous 8 de desembre coincidint amb el Pont de la Puríssima ha estat el dia amb més atencions realitzades. Un total de 407 persones es van dirigir en un únic dia a l’Oficina de Turisme coincidint amb la celebració de la Fira del Pessebre i el Festival Veus. El divendres 9 de desembre, també el Pont de la Puríssima, amb 321 persones ateses i el divendres 25 de març de Setmana Santa amb 303 persones més van ser altres dies de màxima afluència a l’Oficina de Turisme d’Olot.

 

La procedència del visitant és majoritàriament de Catalunya (54.7%) i concretament de les comarques de Barcelona (36.8%). Pel que fa a turistes europeus, aquests representen un 24.4%, i provenen sobretot de França seguit de Països Baixos i Alemanya. El nombre de visitants de la resta de l’Estat és el que més ha augmentat aquest darrer any: ha pujat 4 punts del 14% de l’any 2015 ha passat al 18% del 2016. La Comunitat Valenciana, Euskadi i Madrid son els territoris dels quals Olot rep més visitants.

 

El perfil de visitant és una parella (37.4%) seguit de molt a prop del turisme familiar (36.1%). El motiu principal per dirigir-se a l’Oficina de Turisme és obtenir informació sobre com visitar els espais naturals de la comarca i activitats per poder fer a Olot i Garrotxa. Les consultes referents a fer turisme actiu dins aquests indrets, com ara rutes a peu i en bicicleta, són les que han augmentat més respecte al 2015.

 

Pel que fa a l’ocupació hotelera a la ciutat d’Olot, enguany s’ha assolit un 53.9% d’ocupació mitjana, 5.6 punts superior a l’any 2015. Destaquen sobretot les ocupacions mitjanes aconseguides els mesos d’agost (71.6%) i juliol (68.5%).


La pista de gel es consolida com un els atractius del Nadal a Olot

 

Per cinquè any consecutiu, Olot ha comptat amb la pista de gel ubicada a la plaça Major. Del 16 de desembre a 8 de gener, el públic, sobretot familiar ha utilitzat la pista que forma part de l’estratègia de promoció de la ciutat per tal de fomentar i dinamitzar el sector i l’activitat comercial. La pista de gel és una activitat lúdica, singular i atraient que durant la campanya comercial de Nadal ha ajudat a incentivar el temps d’estada al centre de residents i visitants. També ha estat  una proposta molt ben acollida a les escoles que varen tenir l’oportunitat de reservar les instal·lacions en exclusivitat als matins del 19 al 22 de desembre i gaudir de la promoció 2x1 a les tardes.

 

En aquesta edició, l’Ajuntament d’Olot ha estat l’encarregat de gestionar l’activitat, amb un total de 4.945 patinadors, xifra que s’ha mantingut en relació a l’any passat (al Nadal de 2015 4.954 persones van utilitzar la pista). La data de màxima afluència de patinadors d’aquest Nadal va ser per Sant Esteve, quan 302 persones van fer-ne ús. L’Esplay, el LLOP i el Campament Reial van ser la resta d’atractius d’aquestes Festes de Nadal a Olot.



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat