NOU SERVEI D’ASSISTÈNCIA TELEFÒNICA
NOU SERVEI D’ASSISTÈNCIA TELEFÒNICA En marxa l’Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà (OAC 360º) al 972 27 91 19



L’Ajuntament d’Olot acaba de posar en marxa un servei d’assistència telefònica gratuïta per ajudar a la ciutadania i a les empreses en la gestió dels tràmits electrònics. El servei permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot (www.olot.cat). L’objectiu és el de facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma més àgil i eficient.

Aquest nou servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), està implementat en altres Consistoris de les comarques gironines i permet afavorir un fàcil accés –més eficaç i còmode- als tràmits municipals així com familiaritzar particulars, empreses i entitats amb el conjunt de plataformes telemàtiques existents. Per això, la nova plataforma permet fins i tot la connexió  remota amb el dispositiu de l’usuari per a la millor resolució de les incidències, sempre que es disposi de l’autorització pertinent.

D’aquesta manera, les veïnes i veïns poden realitzar els tràmits que requereixin dins de l’administració electrònica en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Per fer ús d’aquest nou servei telefònic cal trucar al 972 27 91 19, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h o bé enviar un correu electrònic a suport_eadministracio@olot.cat.

“Volem apropar al màxim possible el consistori a la ciutadania”, assegura Agustí Arbós, regidor d’Innovació i Noves Tecnologies d’Olot que aquest matí ha presentat les primeres actuacions del servei. Al mateix temps, el servei telefònic suposa una millora més per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “Ens ajuda a donar suport i un acompanyament més pròxim a un gran col·lectiu de persones que requereixen informació ràpida i directe en qüestions que són clau per al seu dia a dia”, assegura la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana Adriana Francés, al capdavant de l’OAC d’Olot.

Més facilitats amb la gestió telemàtica i un servei personalitzat

Aquest suport –que ja està actiu- se suma al conjunt d’eines telemàtiques que l’Ajuntament d’Olot ha anat desplegant en els darrers anys amb la voluntat de facilitar la gestió diària, optimitzar temps i agilitzar processos i tràmits permetent que les veïnes i veïns puguin cercar informació i realitzar les accions que requereixin les 24 hores del dia. Aquests programaris municipals, disponibles a través del web del Consistori, s’actualitzen i amplien periòdicament.

A la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot hi ha la carpeta ciutadana: l’espai web on els ciutadans poden trobar informació personalitzada sobre els seus tràmits amb l’ajuntament, les dades del padró i impostos així com realitzar determinats tràmits via telemàtica com per exemple actualitzar la seva domiciliació bancària, descarregar-se volants de padró o pagar impostos. L’accés, com també succeeix en altres casos, es fa través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot amb total seguretat, ja sigui mitjançant un certificat electrònic o l’enviament de codis de seguretat a través del mòbil.

Per altra banda, les veïnes i veïns també poden realitzar les seves sol·licituds a través d’instàncies electròniques 24 hores al dia; evitant desplaçaments i temps. A més, a través d’aquesta eina, els usuaris també poden realitzar qualsevol tràmit relacionat amb les llicències d’obertura d’activitat, sol·licituds del padró, d’activitats a la via pública, de cadastre  i altres sol·licituds genèriques.

Durant l’any 2019 es van registrar 4.404 sol·licituds electròniques directes a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.

 

Guia ràpida del servei OAC 360º

•    Com hi puc contactar?
Per telèfon: 972 27 91 19
Per correu electrònic: suport_eadministracio@olot.cat
Horari: De dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Els dies 24 i 31 de desembre, de 8 a 15 h.

•    Quin tipus de consultes SÍ que puc fer?
Procediments per a la presentació d’instàncies electròniques, ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques, inscripcions telemàtiques, entre moltes d’altres. El servei inclou la connexió remota al PC de la persona que faci la consulta, quan sigui necessari per a la resolució satisfactòria de la incidència, sempre sota autorització expressa.

•    Quin tipus de consultes NO puc fer?
No s’inclou atenció a problemes tecnològics dels equips o dispositius que estigui emprant la persona que fa la consulta (manca de connexió a Internet, problemes amb el teclat o altres perifèrics...). Tampoc s’inclouen problemes no relacionats amb la relació telemàtica amb l’Ajuntament d’Olot (problemes amb el correu electrònic o altres eines ofimàtiques).




imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat