PLE DE CARTIPAS
PLE DE CARTIPAS L'Ajuntament d'Olot tindrà 24 regidories els propers 4 anys



L’Ajuntament d’Olot ha portat al ple d’aquest dijous 27 de juny el cartipàs dels propers 4 anys. L’equip de govern s’estructura en 4 àrees (Cohesió social i atenció a les persones; Prosperitat Econòmica; Serveis Interns, Economia i Govern Obert a més de Territori, Espai Públic i Medi Ambient) i augmenta de 19 a 24 regidories.

Les noves àrees de l’Ajuntament d’Olot que es creen aquest mandat són:
-la Regidoria de Drets Civils per a la defensa, promoció i garantia dels drets civils
-la Regidoria d’Igualtat de Gènere per al foment de la igualtat en els principals àmbits socials, sensibilització, detecció i prevenció de la violència masclista.
-També es posaran en marxa noves àrees: una dedicada a l’Ocupació i la Formació Professionalitzadora per fer un pas endavant en la formació dels treballadors actuals i de futur, donar impuls del Pacte per a la Formació Professionalitzadora i l’Ocupació de la Garrotxa.
-Una regidoria específica per afrontar la planificació i gestió de la mobilitat.
-Una dedicada a la transició energètica per fer un salt endavant tant a l’Ajuntament com a la Ciutat en el desenvolupament de les energies renovables.
-I per últim, una d’Innovació i tecnologia per tal d’introduir processos d’innovació en el funcionament de l’Ajuntament i en altres àmbits de la Ciutat.

A més de l’increment del número de regidories, un altre canvi en relació a l’últim cartipàs de l’Ajuntament d’Olot és l’adscripció de la Regidoria d’Habitatge a l’Àrea de Cohesió Social i Atenció a les persones.

El cartipàs de l’Ajuntament d’Olot 2019-2023 estarà format per un equip d’onze persones que assumiran les responsabilitats següents:
  • PEP BERGA. A més de les delegacions vinculades a Alcaldia (Relacions Institucionals, Comunicació i Coordinació de les Àrees) també es farà càrrec de projectes estratègics com la Variant d’Olot, l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa, la nova Biblioteca Municipal i Espai Cràter. També serà responsabilitat de Berga la Regidoria de Drets Civils i la de Cultura.
  • IMMA MUÑOZ portarà la Regidoria d’Acció Social i Cooperació, la d’Igualtat de Gènere, la de Barris, a més de Transparència i Participació.
  • JORDI GÜELL es posa al capdavant de la Regidoria d’Habitatge. També assumirà les competències d’Urbanisme, Mobilitat i Transició Energètica.
  • AGUSTÍ ARBÓS serà el nou Regidor de Festes, un càrrec que compartirà amb la nova Regidoria d’Innovació i Tecnologia.
  • MARIONA CAMPS s’encarregarà de la Regidoria d’Educació, la de Joventut, Salut i Seguretat.
  • ANIOL SELLABONA es farà càrrec de la Regidoria d’Esports, Serveis Urbans i Medi Ambient.
  • ESTANIS VAYREDA estarà al capdavant de la Regidoria de Promoció de la Ciutat.
  • GEMMA CANALIAS serà regidora d’Empresa, Comerç i Turisme.
  • GEMMA PUJOLAR assumirà la Regidoria d’Ocupació i Formació Professionalitzadora.
  • MONTSERRAT TORRAS continuarà al capdavant de la Regidoria d’Hisenda.
  • ADRIANA FRANCÉS serà la responsable de la Regidoria d’Organització i Atenció Ciutadana.

L’Ajuntament d’Olot mantindrà els propers 4 anys una Regidoria dedicada als Barris. Imma Muñoz n’assumirà la coordinació, però els veïns i veïnes de cada barri tindran un/a regidor/a de referència:
  • Pequín: Estanis Vayreda
  • Nucli Antic: Estanis Vayreda
  • Sant Francesc – Estires: Jordi Güell
  • Sant Miquel - Les Tries: Jordi Güell
  • La Caixa: Montserrat Torras
  • Montolivet: Montserrat Torras
  • Batet de la Serra: Montserrat Torras
  • Sant Ferriol: Adriana Francés
  • Eixample Popular: Adriana Francés
  • Sant Cristòfor i Masbernat: Mariona Camps
  • Benavent: Mariona Camps    Les Planotes: Agustí Arbós
  • Vivendes Garrotxa: Agustí Arbós
  • El Xiprer: Agustí Arbós
  • Morrot - Pla de Baix: Gemma Canalias
  • Bonavista: Imma Muñoz
  • Sant Roc: Imma Muñoz
  • Desemparats: Gemma Pujolar
  • Les Fonts: Gemma Pujolar
  • Pla de Dalt - El Cassés: Aniol Sellabona
  • El Mas Baix i els Turons: Aniol Sellabona
  • Hostal del Sol: Aniol Sellabona
                   

Estanis Vayreda es converteix en primer tinent d’Alcalde d’Olot i Montse Torras serà la segona tinent d’Alcalde de la ciutat.

Un altre dels canvis del cartipàs de l’Ajuntament d’Olot dels propers 4 anys és l’organització de l’equip de govern. Hi haurà 5’5 dedicacions exclusives i parcials repartides en 7 regidors. Es redueixen els càrrecs eventuals de 3 a 1 (cap de gabinet d’Alcaldia).

En quant a les retribucions de l‘Alcalde i els regidors s’han seguit els criteris següents:

-El sou de l’Alcalde és el que estableix la Llei 27/2013 de 27 de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local. En el cas dels municipis d’entre 20.000 i 50.000 habitants es fixa en 58.000 euros bruts/anuals. Aquest és la retribució bruta anual que percebrà Pep Berga que, recordem, tindrà dedicació exclusiva a l’Ajuntament i per tant, no formarà part ni del Consell Comarcal ni la Diputació de Girona.
-Les retribucions de tots els regidors (tant de govern com de l’oposició i grups polítics) s’incrementen d’acord a la mitjana de l’IPC d’aquests darrers 4 anys ja que no s’havien actualitzat des de 2015 i a l’augment de 9 a 11 regidors. 
-Els regidors que no estiguin en dedicació (4 de l’equip de govern i 10 de l’oposició) percebran la retribució per assistència als diferents òrgans col·legiats de l’Ajuntament. Només les percebran els regidors i regidores que no exerceixin el càrrec amb règim de dedicació exclusiva o parcial.

La composició i el nomenament de representants a organismes autònoms, Consorcis, Fundacions i altres òrgans, les dotacions econòmiques dels grups municipals, la delegació del Ple a la Junta de Govern Local també han format part de la sessió que ha començat a les 6h de la tarda. Aquest serà l'horari que a partir d'ara tindran els plens a l'Ajuntament d'Olot.

Aquí trobareu l'ordre del dia de la convocatòria.

Per recuperar el ple de cartipàs consulteu aquí.


imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat