Passeig Ramon Guillamet, 10 - 17800 OLOT
Tel. 972 27 91 01 - a/e: atencioalciutada@olot.cat

MENU PRINCIPAL > Ajuntament > Tauler d'anuncis > Notícies > L’OLOTx2 CONSOLIDA UN IMPACTE MÍNIM DE 400.000€ A LA CIUTAT

L’OLOTx2 CONSOLIDA UN IMPACTE MÍNIM DE 400.000€ A LA CIUTAT
L’OLOTx2 CONSOLIDA UN IMPACTE MÍNIM DE 400.000€ A LA CIUTAT La campanya de descomptes en àpats, allotjaments i activitats ha generat un impacte econòmic global a la ciutat de prop de 2.500.000€ en set edicions



L’Oficina de Turisme d’Olot ha registrat un augment de les atencions fetes durant aquest cap de setmana d’Olotx2. Del divendres 22 al diumenge 25 de febrer han tingut 19% més de sol·licituds d’informació en relació a les mateixes dates de la campanya de 2018. Pel que fa a la procedència dels visitants, aquest any han crescut molt els procedents de diferents punts de les comarques gironines, tot i que gairebé la meitat de les persones ateses a l’Oficina de Turisme continuen residint a municipis de les comarques de Barcelona.

Pel que fa a l’oferta gastronòmica s’han servit prop de 10.000 àpats. Segons dades facilitades per l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, un gran nombre de restaurants han sobrepassat els àpats previstos i algun establiment ha superat els 800 àpats servits.

Pel que fa a allotjaments, l’ocupació mitjana d’aquest cap de setmana d’Olotx2 s’ha situat en del 80%. La xifra és 5 punts per sota de les dades de 2018 quan, de mitjana, es van reservar el 85% de les places disponibles en estades a Olot i la resta de la comarca. L’assistència d’un visitant més proper que gaudeix de l’Olotx2 és una de les possibles causes d’aquesta lleugera disminució. També el fet que cada vegada hi ha més població local que decideix participar de manera més activa de la campanya.

En el cas de les activitats, la majoria han tingut plena l’ocupació, com és el cas de les 160 visites realitzades al Mas La Coromina o els passejos en poni, cavall o carruatge per la Fageda. L’Olotx2 es va obrir divendres passat amb l’espectacle “En Peyu i en Dani” a la sala El Torín amb una assistència d’unes 200 persones. Dissabte a la tarda van tenir lloc els concerts del Fil musical que van aplegar més de 1.200 persones de públic pels carrers de l’eix comercial d’Olot. El concert familiar de Funkids també va concentrar un bon nombre d’assistents a la plaça major coincidint amb un diumenge al matí de comerç obert després de tot un dissabte de Botiga al Carrer. També durant el llarg del cap de setmana, 427 persones van visitar els Museus d’Olot.

Els comerços i serveis valoren positivament la campanya amb un increment de les vendes respecte a un cap de setmana normal de febrer, així com el fet d’haver obert el matí de diumenge. Paral·lelament els aparcaments participants a la campanya també han notat un increment d’entrada de vehicles.

La pàgina web de l’Olotx2 ha augmentat el número d’usuaris en relació als anys anteriors. A www.olotx2.cat, hi van haver un total de 15.442 accessos que han generat 28.517 sessions i un total de 102.301 pàgines visitades (un 9% més que 2018). Els usuaris del web procedeixen principalment de comarques de Barcelona (67,35 %), seguits de les de Girona en menor nombre (16,75 %). Cada any augmenten les visites rebudes a la pàgina web i les consultes realitzades amb anterioritat, que també arriben mitjançant trucades o correus electrònics a l’Oficina de Turisme d’Olot.

El regidor de Promoció Econòmica d'Olot, Estanis Vayreda, ha explicat que "per aquest 2019, l’impacte econòmic global de la campanya s’estima en 435.945€". Tot i que disminueix lleugerament respecte a la campanya de 2018 (467.395€) i es manté al nivell dels anys anteriors, tenint en compte dades recollides pels allotjaments, restaurants i activitats participants a la campanya. Aquesta dada significa que per cada 1€ invertit en la campanya s’han retornat 12€ als sectors participants.

Si bé els primers anys, l’Olotx2 va generar un impacte d’uns 210.000€ a partir del 2017 ja va superar els 400.000€, una xifra que es manté en les últimes edicions.

Fent un balanç de les 7 edicions realitzades fins al moment, l’Olotx2 ha tingut un impacte econòmic global és de 2.431.925 €. Des de l’any 2013 i fins a l’actualitat,  s’han servit 68.017 àpats i s’han realitzat 7.519 estades en allotjaments dins la campanya. De mitjana per cada euro invertit des del sector públic n’han retornat 11 als sectors implicats del territori.


imprimir