Passeig Ramon Guillamet, 10 - 17800 OLOT
Tel. 972 27 91 01 - a/e: atencioalciutada@olot.cat

MENU PRINCIPAL > Ajuntament > Tauler d'anuncis > Notícies > L’OLOTx2 GENERA UN IMPACTE MÍNIM DE 467.395 EUROS

L’OLOTx2 GENERA UN IMPACTE MÍNIM DE 467.395 EUROS
L’OLOTx2 GENERA UN IMPACTE MÍNIM DE 467.395 EUROS La consolidació de la campanya i el bon temps atrauen més visitants a la 6a edició de l’Olotx2



La consolidació de la campanya i el bon temps atrauen més visitants a la 6a edició de l’Olotx2. Mentre que l’any passat les persones procedents de comarques de Barcelona representaven un 56,2%, enguany han estat un 11% més (67,2%). També han incrementat, encara que lleugerament, els visitants de les comarques més properes com el Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà (14,1%), essent el perfil de les persones ateses sobretot parelles (34,1%), seguit de grups (30,9%) i famílies (25,6%). Aquestes són dades facilitades per l’Oficina de Turisme d’Olot i que reforcen el fet que Olotx2 és una activitat que genera una gran atracció de visitants d’arreu de Catalunya que aprofiten la campanya per visitar la comarca.

Aquestes dades es confirmen si mirem el nombre d’estades als allotjaments de la comarca que enguany han arribat a 1.228, un 16% més que el 2017. Per tant, en aquesta edició i de mitjana per a les tres nits s’han venut el 85% de les estades a tota la comarca i en el cas d’Olot, s’ha assolit gairebé la plena ocupació la nit del dissabte 24 de febrer. L’impacte econòmic generat pels allotjaments ha ascendit a un mínim de 71.800 €.

Pel que fa a l’oferta gastronòmica s’han fet 10.373 àpats, més d’un restaurant ha arribat gairebé els 800 àpats servits durant el cap de setmana i la majoria ha hagut de desestimar les reserves d’última hora per no poder garantir un bon servei. L’impacte econòmic generat pels restaurants ha estat d’un mínim de 276.285 €, xifres molt similars a les del 2017.

En el cas de les activitats, la majoria han tingut més del 90% d’ocupació com és el cas de les visites guiades. La campanya es va inaugurar amb l’espectacle de Pep Plaza al Teatre Principal d’Olot que va tenir una bona resposta de públic, seguint amb els concerts de petit format durant el dissabte a la tarda (unes 1.200 persones en diferents espais del centre de la ciutat, destacant el concert teatral “Al Sud del Paral·lel” interpretat per Carlos Gramaje) i l’espectacle familiar “Viatjazz a Nova Orleans” el matí de diumenge que va reunir unes 1.000 persones a la plaça Major d’Olot. Al llarg del cap de setmana, prop de 800 persones van visitar els museus de la ciutat. Es calcula que l’impacte econòmic de les activitats ha ascendit a uns 8.000 €, tenint en compte que els concerts del fil musical i de Viatjazz eren gratuïts.

Quant als comerços i serveis, valoren molt positivament la campanya amb un increment de les vendes respecte un cap de setmana normal de febrer, així com haver obert el matí del diumenge 25 de febrer. Paral·lelament, els aparcaments participants a la campanya comenten que han incrementat l’entrada de vehicles entre un 30 i un 60 % durant el dissabte 24 de febrer.

Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat, un total d’16.957 usuaris (8,7% més que el 2017) han generat 29.569 sessions, visitant un total de 94.217 pàgines. Els usuaris del web procedeixen especialment de la província de Barcelona (42,37%) i en menys nombre de la de Girona (18,93%). Quant a xarxes socials de @turismeolot, els posts realitzats han generat 470 “m’agrada” i han tingut un abast de gairebé 18.500 persones.

L’impacte econòmic global generat per la campanya s’ha estimat en un mínim de 467.385 € (un augment del 3% respecte la darrera edició), tenint en compte dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis de la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 15,58 € als sectors participants (un increment del 9,33% respecte el 2017).


imprimir