Passeig Ramon Guillamet, 10 - 17800 OLOT
Tel. 972 27 91 01 - a/e: atencioalciutada@olot.cat

MENU PRINCIPAL > Ajuntament > Tauler d'anuncis > Notícies > APROVADES LES ORDENANCES FISCALS DE 2020

APROVADES LES ORDENANCES FISCALS DE 2020
APROVADES LES ORDENANCES FISCALS DE 2020 S'han aprovat de forma inicial en el ple d’aquest dilluns. S'ha reprès la sessió suspesa la setmana passada



 

El ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dilluns ha aprovat de forma inicial les Ordenances Fiscals per a l’any que ve. Amb els vots de l’equip de govern i el contrari de la resta de grups ha tirat endavant la proposta que suposa una rebaixa de deu punts de l’Impost de Bens Immoble i la taxa d’escombraries previstos inicialment.

Amb aquesta nova proposta, l’Impost sobre Béns Immobles es preveu que pugi un 4% de cara a l’any que ve (en lloc del 14% previst inicialment). Per tant, als 26.122 rebuts de l’IBI d’Olot es preveu que tinguin l’augment següent:

 

Número de rebuts

 

Percentatge sobre el total de rebuts

 

Import del rebut

 

Augment previst anual

10.066 rebuts

38,53 %

Entre 6 i 200 euros

2,12 euros

3.436 rebuts

13,15 %

De 200,1 a 300 euros

10,15 euros

7.008 rebuts

26,83 %

De 300,1 a 500 euros

15,82 euros

4.231 rebuts

16,20 %

De 500,01 a 1.000 euros

26,16 euros

994 rebuts

3,81 %

De 1.000,01 a 2.000 euros

54,02 euros

387 rebuts

1,48 %

Més de 2.000 euros

166,94 euros

 

Pel que fa a la taxa d’escombraries es planteja un augment del 4’77% (en lloc del 14’77% proposat anteriorment). Això suposarà que el rebut s’incrementarà en 8 euros de mitjana per l’any que ve. L’augment correspon al cost de la recollida i al tractament de les deixalles. La disminució de deu punts és possible ja que aquesta nova proposta de taxa no inclou la previsió d’estalvi per a la compra dels nous contenidors per desplegar el nou model de recollida de residus a la ciutat, com s’havia contemplat anteriorment.

El plenari també ha aprovat  per unanimitat l'acceptació de la finca del número 14 del carrer Lliberada Ferrarons. És un dels edificis declarats en ruïna i que serà enderrocat en breu amb els dos edificis del costat d'aquest mateix carrer del centre #Olot

 

La sessió ha donat llum verd a una modificació de crèdit, la ratificació de la suspensió del procediment de licitació del servei de neteja dels edificis i equipaments municipals i l’aprovació de l'expedient, el plec tècnic i clàusules administratives per a la contractació del servei. El plenari també ha resol les al·legacions presentades al projecte EspaiCràter, ha aprovat definitivament el projecte bàsic i executiu d'aquest nou equipament de la ciutat i ha aprovat l'expedient, plec de clàusules administratives i tècniques per a la contractació mitjançant procediment obert de la construcció de l'edifici i projecte museogràfic d'Espai Cràter i convocatòria de licitació.

 

Consulteu l’ordre del dia de la convocatòria aquí i per recuperar la sessió cliqueu aquest enllaç.



imprimir