Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot
Tràmits
Inici >

VEÏNATGE I CONVIVÈNCIA

Les persones > Afers socials

Descripció

FINALITAT  DEL SERVEI DE VEÏNATGE I CONVIVÈNCIA

Establir les bases perquè les persones puguin millorar la convivència en el seu entorn més proper.

 

OBJECTIUS  DEL SERVEI DE VEÏNATGE I CONVIVÈNCIA

  1. Donar suport a les persones per tal que gestionin positivament situacions de conflicte.
  2. Identificar les causes estructurals i socials que provoquen el conflicte i posar-les en coneixement de qui correspongui.
  3. Impulsar accions de millora en aquells espais en els quals hi ha indicadors (alta mobilitat de veïns, estructura deficient, aglomeracions,...) que ens fan pensar que poden aparèixer conflictes a llarg o mig termini.
  4. Realitzar accions de sensibilització sobre convivència obertes a tota la ciutadania.

Qui ho pot demanar

El servei de Veïnatge i convivència està adreçat a totes les persones de la comarca de la Garrotxa, que es trobin en alguna de les següents situacions:
- Situacions en les quals la vida quotidiana d’una o d’un grup de persones sigui incòmode, molesta,... Quan hi ha algun element o persona, que amb la seva acció, no permet la tranquil·litat de la resta dels veïns (per exemple: goteres, gos que crida, grup de veïns que criden fins ben entrada la nit...)
- Situacions on preval el valor de l'individualisme i no de l'interès d'allò comú. Espais on la prioritat d’alguns veïns siguin ells mateixos i no el conjunt de persones que comparteixen l’espai i per tant, allò comunitari està feble i deteriorat.
- Situacions en les quals, pel tipus de relació entre les persones, hi ha un deteriorament de la convivència que fa que sorgeixi una situació conflictiva que necessiti d’una mirada o suport extern.

Com es fa

Es pot demanar el servei adreçant-se al Consorci d’Acció Social de la Garrotxa presencialment, telefònicament o per correu electrònic.

Quan es pot demanar

Es pot demanar en qualsevol moment, especialment quan el conflicte està en un moment que no s’ha cronificat, i hi ha la voluntat de dialogar i entendre la postura de les altres persones amb qui tenim el conflicte.

Legislació:

“Ordenança municipal de convivència i via pública de l’Ajuntament d’Olot”.
A: Butlletí oficial de la província de Girona, núm. 131, 9 juliol 2013, p. 145.

Import

Tràmit gratuït.

Termini

No n'hi ha.

Formes de tramitació

Internet

Telèfon

Telèfon

972 266 644

Presencial

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atencioalciutada@olot.cat