Per primer cop, aquest divendres 13 de juny de 2025, un equip de la Policia Nacional s’ha instal·lat davant de l’Ajuntament per facilitar aquest tràmit a les persones que ho necessitin.
13 de juny de 2025
| Aquests tràmits es faran un cop cada mes i per gestionar-ho cal sol·licitar cita prèvia a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.
Des d’avui, Olot torna a recuperar el servei per expedir o renovar el DNI/Passaport. Des d’aquest divendres i una vegada al mes, agents de la unitat mòbil VIDOC de la Policia Nacional oferiran aquest servei als veïns i les veïnes de la ciutat, que ja no s’hauran de desplaçar a un altre municipi.
Per fer ús d’aquest nou servei les persones interessades només cal que s’adrecin al vehicle que la Policia Nacional instal·la davant de l’Ajuntament d’Olot. Es tracta d’un vehicle integral de documentació, més conegut com a VIDOC, i que està equipat amb tot el material necessari per poder gestionar el passaport i el DNI de forma instantània. Alhora, tal com s’ha pogut gestionar avui, aquest equip també permet actualitzar els certificats digitals del DNI. En total, els agents han atès xxxxx de ciutadans i ciutadanes.
Per tal de fer-ne ús és imprescindible demanar cita prèvia a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot www.olot.cat. Cada persona ha de facilitar les seves dades d’identificació (nom, cognoms, número de DNI/NIE i correu electrònic) i escollir una hora d’entre les 9 del matí a les 14 h de la tarda.
En cas de qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olot al telèfon 972 27 91 01.
Aquest nou vehicle i servei forma part del projecte de modernització i digitalització impulsat a través dels Fons Next Generation EU dins del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència i s’integra en la sega fase d’un programa de modernització de la ciutat que ha permès establir un Punt d’Actualització de Documentació (PAD).
En marxa des de l’abril passat, es troba a l’interior de l’Oficina d’Atenció Ciutadana d’Olot, permet renovar les claus i certificats electrònics com el Document Nacional d’Identitat i, alhora, té l’objectiu de permetre l’accés de la ciutadania a diverses gestions administratives i actualitzacions de forma més fàcil.