Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Ajudes per a obres d’arranjament a l’interior d'habitatges per a persones grans

Es poden presentar sol·licituds de l’1 de juliol fins al 30 de setembre de 2025. L’import de la subvenció és del 100 % del pressupost protegible, amb un límit de l’import màxim per habitatge de 4.000 €. 

26 de juny de 2025


Les persones sol·licitants han de formar part d’una unitat de convivència que inclogui entre els seus membres alguna persona de 65 anys o més, que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge objecte de l’arranjament, i a les quals les obres de reforma beneficiïn directament.

L’import de la subvenció és del 100 % del pressupost protegible, amb un límit de l’import màxim per habitatge de 4.000 €. El pressupost de les obres presentat no pot superar l’import màxim de 8.000 €. (IVA inclòs)

 

Les actuacions subvencionables són les següents:

Les actuacions subvencionables d’arranjament de l’interior de l’habitatge s’han d’ajustar a les tipologies d’obres descrites a les bases de la convocatòria que es detallen a continuació:

  • Assolir les condicions mínimes d’habitabilitat dins la superfície útil interior de l’habitatge destinades a aconseguir la salubritat i el confort, inclosa la reparació o substitució de les obertures exteriors deteriorades i l’adequació dels paviments per tal de millorar-ne la capacitat lliscant i que no impliquin perill per a les persones.
  • Adequar a la normativa vigent les instal·lacions d’aigua, gas, calefacció, electricitat i sanejament: instal·lació de mesures de seguretat per detectar o avisar de la manca d’estanqueïtat o de fugues en les instal·lacions, i instal·lació de sistemes automàtics destinats a facilitar l’obertura de persianes o similars.
  • Adaptar l’interior de l’habitatge per a la millora de l’accessibilitat:

| Cambra higiènica | Conjunt d’intervencions amb la finalitat de millorar l’accessibilitat per facilitar les activitats relacionades amb la higiene personal: substitució de la banyera per un plat de dutxa o adaptacions de banyera o dutxa, canvis d’aixetes, substitució o adaptació del WC o del lavabo, eliminació del bidet o d’altres elements per facilitar la mobilitat, el tractament antilliscant de paviments, i la col·locació d’ajudes tècniques.

| Cuina | Conjunt d’intervencions amb la finalitat de millorar les condicions de seguretat per facilitar les activitats de la vida diària a la cuina: substitució de les plaques de gas canalitzat o butà per plaques elèctriques, adaptació del taulell de cuina, tractament antilliscant de paviments o instal·lació d’ajudes tècniques.

| Altres peces | Conjunt d’intervencions amb la finalitat de fer adaptacions o proporcionar suports en l’entorn general del domicili per tal de facilitar la mobilitat general de la persona dins el seu habitatge: intervencions que es realitzen en zones comunes o de pas, com ara passadissos o rebedors, i que consisteixen en actuacions com per exemple l’ampliació d’una porta, el canvi de gir d’una porta, l’eliminació d’algun graó que dificulta l’accessibilitat o la instal·lació d’ajudes tècniques com ara barres o agafadors, entre d’altres.

 

Els requisits per acollir-se a aquestes subvencions són els següents:

  • Les obres no poden estar iniciades abans de la data de la inspecció de l’habitatge per part de l’Oficina Local d’Habitatge per a la realització de l’informe intern d’idoneïtat tècnica.
  • El pressupost de les obres presentat amb la sol·licitud de subvencions no pot superar l’import màxim de 8.000 euros, IVA inclòs, per habitatge.
  • La persona sol·licitant ha de ser la propietària, usufructuària o arrendatària de l’habitatge objecte de l’arranjament, i ni aquesta ni cap dels altres membres de la unitat de convivència poden tenir cap altre habitatge en propietat en el territori de Catalunya.
  • La persona a la qual beneficiïn les obres, que ha de tenir 65 anys o més, ha de complir a més alguna de les condicions següents:

| No tenir prou autonomia per poder realitzar les activitats d’higiene, alimentació, mobilitat o altres similars.

| Tenir un grau de discapacitat igual o superior al 33%; o tenir reconeguda una pensió d’incapacitat permanent, en el grau de total, absoluta o de gran invalidesa; o ser pensionista de classes passives que tingui reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, o acreditar algun grau de dependència

  • Els ingressos de la unitat de convivència no poden superar dues vegades l’IRSC:

2,00 IRSC         1 membre        2 membres     3 membres      4 membres o més

Zona  B              22.674,58        23.375,85       24.381,26        25.193,97

 

La documentació necessària que cal aportar juntament amb la sol·licitud per a la tramitació de la subvenció és la següent:

  • DNI/NIF/NIE de la persona sol·licitant i, si s'escau, de tots els membres de la unitat de convivència.
  • Persones amb discapacitat, dependència o situacions similars: certificat de la Direcció General de l’Autonomia personal i la Discapacitat.
  • Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i dels altres membres de la unitat de convivència.
  • Persones titulars de l'habitatge: nota simple informativa actualitzada del registre de la propietat relativa a la titularitat sobre l'immoble objecte de les actuacions.
  • Pressupost de l'empresa que inclogui una memòria descriptiva de les obres d'arranjament a realitzar, que haurà d'estar degudament desglossat per a cada actuació, amb estat d'amidaments i preus unitaris.
  • Cas d'haver-hi més d'una actuació, caldrà aportar el full resum del cost total de les obres, segons model normalitzat.
  • Fotografies en color de l'estat general de l'habitatge i dels elements objecte de l'arranjament.

 

| La presentació de la sol·licitud telemàtica es pot realitzar a través del següent enllaç. 

| D'altra banda, també es pot fer de forma presencial demanant cita prèvia a l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot.  

| Tota la informació sobre aquestes subvencions podeu trobar-la a través d’aquest enllaç.  

| Per qualsevol dubte o aclariment us podeu adreçar a l’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament d’Olot al telèfon 972 27 91 28 o a través d’habitatge@olot.cat

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat