Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Ajuts per a la reducció de la taxa d'escombraries per a famílies vulnerables

Des del 16 de juny i fins al 15 de juliol està obert el termini per poder presentar les sol·licituds a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olot.

19 de juny de 2025


La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olot va aprovar el passat 5 de juny les bases per a les sol·licituds de reducció de la taxa d’escombraries i clavegueram per a famílies en situació de vulnerabilitat.

A partir del 16 de juny i fins al 15 de juliol està obert el termini per poder presentar les sol·licituds.

Aquestes ajudes es dirigeixen als nuclis familiars que visquin en un habitatge de lloguer i que es trobin en una situació econòmica desfavorida degut a un baix nivell d’ingressos o altres indicadors de vulnerabilitat econòmica. En aquest sentit, la reducció de la taxa de recollida d’escombraries i de clavegueram pot arribar fins a un màxim del 95% de l’import.

Podran ser beneficiaris d’aquesta ajuda els veïns i veïnes que estiguin empadronats en un habitatge de la ciutat que no superi els 55.000 euros de valor cadastral i en què els ingressos de la unitat de convivència no superin els 16.576 € anuals.

La persona sol·licitant així com els membres de la unitat de convivència han de ser arrendataris de l’habitatge, hi han d’estar empadronats i en el contracte de lloguer hi ha de constar expressament la repercussió de la taxa de recollida i tractament de les escombraries per part del propietari/ària. D’altra banda, per poder tramitar la sol·licitud, cal estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Olot.

En aquest sentit, a l’hora de fer la petició, és necessari acompanyar-la amb tot un seguit de documents acreditatius com l’original i còpia del NIF o NIE vigent de tots els membres de la unitat familiar, l’original i còpia del carnet de família monoparental o nombrosa, en el cas que sigui necessari així com el certificat de discapacitat.

En tots els casos les sol·licituds es poden presentar fins al 15 de juliol a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) situada al Passeig Ramon Guillamet, 2 en horari de dilluns a dijous, de 8 a 17.30 h o els divendres de 8 a 14 h, ininterrompudament. Cal demanar cita prèvia a través de citaprevia.olot.cat o trucant al telèfon 972 27 91 01. Des de l’OAC se’ls assessorarà i acompanyarà a l’hora de fer els tràmits.  

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat