
El cicle ofereix sessions mensuals amb professionals experts en diferents etapes del desenvolupament infantil i adolescent. La primera xerrada serà el 3 de febrer a l’Escola de Música d’Olot, adreçada a famílies amb infants de 3 a 6 anys.
27 de gener de 2026
L’Àrea de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Olot posa en marxa Aula en família, un nou cicle de xerrades mensuals pensat com un espai de suport per a la criança i l’entorn familiar. El programa abordarà temes d’interès per a pares i mares, oferint eines pràctiques i una mirada constructiva per afrontar els reptes educatius en les diferents etapes de creixement dels fills i filles.
El cicle inclou sessions dirigides a famílies amb infants i adolescents, des del naixement fins als 18 anys, i compta amb la participació de professionals i experts en els diferents àmbits que es tractaran, aportant recursos útils i orientació pràctica per al dia a dia familiar.
La primera sessió tindrà lloc el dimarts 3 de febrer, a les 19 h, a l’Escola de Música d’Olot, amb la xerrada “Créixer al costat de la música” a càrrec d’Anna Roig Dolz (Creixendo), adreçada a famílies amb infants de 3 a 6 anys. La proposta posarà en valor la música com a eina de vincle, expressió i desenvolupament emocional.
El cicle continuarà el 10 de març amb una sessió enfocada a joves de 14 a 17 anys, on Queralt Blanco oferirà eines per acompanyar els fills en la transició educativa i laboral després de l’ESO. La xerrada comptarà amb el testimoni directe d’alumnes de Batxillerat i Formació Professional, que compartiran la seva experiència.
El dimarts 14 d’abril, a les 19 h, al Casal Marià, tindrà lloc la xerrada “Esclaus del mòbil”, a càrrec de Joan Soler Sucarrats, adreçada a famílies amb fills i filles d’11 a 18 anys. La sessió abordarà l’impacte de les pantalles en infants i adolescents i oferirà eines per promoure un ús responsable, saludable i conscient de la tecnologia en l’àmbit familiar.
Al maig, el focus se centrarà en la petita infància amb dues sessions a La Carbonera: el dijous 14 de maig a les 18.30 h, Roser Serra Dolcet parlarà del vincle a través del llenguatge i el moviment; i l’endemà, divendres 15 a la mateixa hora, la llibretera Àgata Losantos presentarà una selecció de llibres recomanats per a infants de 0 a 3 anys.
El cicle es tancarà el dimecres 3 de juny, a les 19 h, a la sala d’actes de l’Hospici, amb una xerrada de Laura Ferrer sobre com acompanyar la sexualitat des de casa de manera natural i conscient. La sessió, adreçada a famílies amb infants de 6 a 12 anys, tractarà temes clau com el consentiment, la privacitat i la gestió emocional.