El testimoni de persones que aprenen català a Olot vol animar a fer servir la llengua catalana amb tothom i en tots els àmbits. La campanya es podrà veure a xarxes i a Cines Olot és una de les accions de la Regidoria de la Llengua Catalana de l’Ajuntament d’Olot.
18 de setembre de 2025
Les sessions de cinema en català va ser una de les primeres accions impulsades des de la Regidoria de la Llengua Catalana. Després de la bona resposta de les projeccions realitzades a diferents barris de la ciutat, amb l’arribada de les Festes del Tura es van distribuir unes polseres que s’han pogut recollir, gratuïtament, a Can Trincheria i a l’Oficina de Turisme d’Olot.
Amb l’inici del curs, des de la Regidoria de Llengua Catalana es presenta una nova proposta. Es tracta d’un vídeo que recull l’experiència de quatre persones que aprenen català. Es tracta d’en Mohamed, la Gabriela, la Diana i en Llesmer que expliquen, cadascun en un espai diferent de la ciutat (la Plaça Major, la Biblioteca, el Mercat i l’Hospital) el temps que porten aprenent català i la importància de fer-ho. L’espot -d’un minut de durada- es podrà veure a les xarxes socials de l’Ajuntament d’Olot. També es projectarà a Cines Olot a l’inici de cada sessió. Podeu mirar el vídeo aquí.
El vídeo finalitza amb la imatge de la campanya “En català amb tothom” impulsada per la Regidoria de Llengua Catalana d’Olot amb l’objectiu de recordar la importància de promoure i facilitar l'ús de la llengua catalana i sobretot mantenir-ne l’ús en aquells contextos o situacions en què sovint es canvia de llengua. “Aprendre, avançar, compartir, fer ciutat. El català ens uneix” acompanya el lema de la iniciativa que s’anirà reproduint a les diferents accions que es vagin desplegant i que també incorpora una imatge de l’escut de la ciutat i el nom de la campanya.
La creació d’una bústia del català, l’actualització el reglament intern de l’ús del català a l’Ajuntament d’Olot, la implementació de mesures per fomentar la lectura en català a l’alumnat i la instal·lació de pancartes en català a les instal·lacions esportives són altres de les propostes que s’aniran impulsant properament.