
La jornada, gratuïta i oberta a tothom, se celebrarà el diumenge 14 de juny al Pavelló Municipal d’Esports d’Olot i comptarà amb la participació del periodista Gaspar Hernández i del mestre de ioga Omkar, de Navarra.
10 de juny de 2026
| Més de 35 mestres de ioga i voluntaris participaran de manera altruista al llarg de tota la jornada.
Olot acollirà el proper diumenge 14 de juny, de 8 a 20 h, la celebració del Dia Internacional del Ioga de les comarques de Girona; una jornada gratuïta i oberta a tota la ciutadania que tindrà lloc al Pavelló Municipal d’Esports de la ciutat.
La proposta neix amb la voluntat de convertir-se en un espai de trobada intergeneracional, saludable i respectuós, a través del ioga, la seva pràctica i la seva filosofia. L’activitat s’adreça tant a persones que ja practiquen ioga com a aquelles que s’hi volen apropar per primera vegada, amb sessions i tallers pensats per a infants, joves, adults i gent gran.
Durant tota la jornada es programaran activitats físiques dinàmiques, pràctiques suaus i restauratives, sessions de meditació guiada, tallers de respiració conscient, xerrades i activitats infantils destinades a acostar el món del ioga també als més petits. Les activitats es desenvoluparan en diferents espais interiors i exteriors del Recinte Esportiu.
Un dels moments destacats de la jornada serà la participació de Gaspar Hernández, periodista, escriptor i divulgador reconegut en l’àmbit del benestar emocional i el creixement personal, que presentarà el seu nou llibre: “El camí de la consciència” i oferirà una xerrada oberta al públic assistent. La celebració també comptarà amb la presència d’Omkar, reconegut mestre de ioga, que compartirà la seva experiència i coneixement amb les persones participants així com més de 35 mestres de ioga i voluntaris participaran de manera altruista al llarg de tota la jornada.
La jornada finalitzarà amb un concert de mantres, també obert a tothom, amb l’objectiu de fomentar l’experiència col·lectiva, la convivència i el sentiment de comunitat.
A l’exterior del recinte hi haurà foodtrucks amb begudes i menjar saludable, amb opcions vegetarianes i sense begudes alcohòliques, per reforçar el caràcter saludable i familiar de la proposta.
La celebració s’emmarca, a més, dins la programació vinculada al reconeixement d’Olot com a Ciutat Europea de l’Esport 2026 que impulsa l’activitat física accessible, la cohesió social, la participació intergeneracional i la promoció d’estils de vida saludables.
L’esdeveniment compta amb el suport de l’Ajuntament d’Olot, que participa en la seva organització a través d’una subvenció destinada a contribuir al desenvolupament de la jornada i a facilitar-ne l’accés gratuït a tota la ciutadania. Amb aquesta iniciativa, Olot reforça el seu compromís amb l’esport, el benestar i la qualitat de vida de la ciutadania, alhora que esdevé punt de trobada per al ioga a les comarques de Girona.