Aquest dissabte 27 de setembre, els Bombers d’Olot organitzen una doble jornada d’activitats. Al matí tindrà lloc la 1a marxa-trail dels Bombers i, a la tarda, una trobada dels cossos d’emergència. El Parc d’Olot serà el punt de trobada de les activitats que formen part de la celebració del 170è aniversari del cos a la ciutat.
22 de setembre de 2025
Després de fer el pregó de les Festes del Tura i de participar en diferents activitats de la Festa Major d’Olot, els Bombers d’Olot organitzen nous actes per commemorar els seus 170 anys d’història a la ciutat.
Entre les diverses activitats previstes, aquest dissabte 27 de setembre han organitzat la 1a marxa-trail dels Bombers. Sortirà a les 9 h del matí del Parc de Bombers d’Olot amb la modalitat de cursa infantil. D’aquesta manera, els més petits recorreran 150 metres davant de les instal·lacions.
A continuació, es donarà el tret de sortida als participants que vulguin fer, corrents o caminant, els dos recorreguts previstos. Els i les assistents podran fer la cursa llarga (de 14 quilòmetres i 750 metres de desnivell positiu) o bé la curta (de 6 quilòmetres i 300 metres positius). En tots dos casos, se sortirà del carrer Estadi, Francesc Macià i es creuarà la carretera de Sant Joan les Abadesses per arribar a l’Hostal del Sol. Des d’aquí, s’arribarà a la Vall de Bianya (passant pels cims de Sant Valentí i Sant Miquel) per tornar fins a Olot. El recorregut curt compartirà part del recorregut fins a Sant Valentí i baixarà per l’Hostal del Sol per tornar al Parc de Bombers.
En concret, aquesta proposta ja ha aixecat una gran expectació amb 144 inscrits. Per apuntar-s’hi cal fer-ho al web https://www.cronotime.net/new/ca/inscripcio/i-marxa-trail-del-bomber. Els dorsals es podran recollir el divendres a la tarda (de 18 a 20 h) i el dissabte al matí (7 a 8.30 h).
Des dels Bombers d’Olot asseguren que aquesta activitat neix amb la voluntat de celebrar el 170è aniversari del cos i, alhora, promoure la pràctica esportiva i reunir fons per una gran causa solidària, ja que els beneficis es destinaran a la Fundació Oncolliga. Durant la jornada, hi haurà servei de bar, food trucks i es faran activitats com un recital de poesia i un taller per pintar cares als més petits.
Jornada de cossos d’emergència
Aquest mateix dissabte 27 de setembre, el Parc de Bombers d’Olot serà l’epicentre d’una jornada de cossos d’emergència. A partir de les 16 h de la tarda, les persones que vulguin conèixer la feina dels Bombers tindran l’ocasió d’apropar-se fins a les instal·lacions del carrer Estadi.
L’activitat és la continuació de la iniciativa que els membres del cos ja van oferir el passat dissabte 6 de setembre, en el marc de les Festes del Tura a la Plaça Major d’Olot. En aquell cas, els més petits i les seves famílies van poder descobrir la feina dels Bombers, vestint-se amb l’uniforme, pujant el camió i posant en pràctica les mànegues i estris de rescat.
L’activitat d’aquest dissabte comptarà amb totes aquestes activitats i, a més, també incorpora més serveis d’emergència. Representants dels Mossos d’Esquadra, Policia Municipal d’Olot, Protecció Civil, SEM, Creu Roja, ADF i Agents Rurals ensenyaran el seu dia a dia a totes les persones que, fins a les 19 h del vespre, vulguin acostar-se al Parc dels Bombers d’Olot.