18 de setembre de 2019
L’aposta per la digitalització va ser un dels reptes de l’estudi del comerç impulsat per l’Ajuntament d’Olot amb la col·laboració de l’Associació de Comerciants. L’informe que, a més de conèixer la percepció dels consumidors sobre el comerç local, permetia disposar d’una diagnosi sobre costums i preferències de compra, posava de relleu la necessitat que els establiments es posessin al dia amb les noves tecnologies.
L’Ajuntament d’Olot, a través de DinàmiG, i l’empresa olotina Dopuo amb la col.laboració de l’Associació de Comerciants comencen una campanya de digitalització dels comerços i negocis locals d’Olot per promoure el comerç de proximitat i millorar la connectivitat entre els ciutadans, turistes i comerços a través de l’aplicació mòbil.
L’aplicació mòbil Dopuo permet als ciutadans que són usuaris filtrar els productes o serveis de la ciutat, parlar amb els negocis a través de Xat i entrar dins d’un programa de puntuació on obtindrà beneficis en funció del número de negocis que visiti, per recompensar-li el seu consum responsable i de proximitat.
Les empreses han de donar-se d’alta a través de la web dopuo.com i podran crear-se un perfil de manera gratuïta, pujar els alguns dels productes i serveis que vulguin promocionar o vendre. També tindran l'opció de tenir un perfil premium per 9,99€ al mes i poder enviar ofertes a la gent que estigui més a prop del seu negoci, en funció de la seva edat, el sexe i la proximitat.
Actualment, ja hi ha més de 40 comerços i negocis a Dopuo. L’aplicació ja està funcionament i a partir d’avui comença una campanya conjunta perquè la gent utilitzi l’aplicació com a mètode freqüent de cerca d’informació de productes i serveis locals, mètode de comunicació i “targeta” de fidelització local.
Per donar a conèixer l’aplicació la setmana que ve tindrà lloc una sessió informativa. El proper dijous a les 3 de la tarda a Can Trincheria el CEO de Dopuo, Aleix Lagares, farà una anàlisi del sector del comerç i la importància de la digitalització, a més d’oferir la possibilitat de registrar-se in situ i conèixer com funciona l’aplicació.