4 de novembre de 2019
El ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dilluns ha aprovat de forma inicial les Ordenances Fiscals per a l’any que ve. Amb els vots de l’equip de govern i el contrari de la resta de grups ha tirat endavant la proposta que suposa una rebaixa de deu punts de l’Impost de Bens Immoble i la taxa d’escombraries previstos inicialment.
Amb aquesta nova proposta, l’Impost sobre Béns Immobles es preveu que pugi un 4% de cara a l’any que ve (en lloc del 14% previst inicialment). Per tant, als 26.122 rebuts de l’IBI d’Olot es preveu que tinguin l’augment següent:
Número de rebuts |
Percentatge sobre el total de rebuts |
Import del rebut |
Augment previst anual |
10.066 rebuts |
38,53 % |
Entre 6 i 200 euros |
2,12 euros |
3.436 rebuts |
13,15 % |
De 200,1 a 300 euros |
10,15 euros |
7.008 rebuts |
26,83 % |
De 300,1 a 500 euros |
15,82 euros |
4.231 rebuts |
16,20 % |
De 500,01 a 1.000 euros |
26,16 euros |
994 rebuts |
3,81 % |
De 1.000,01 a 2.000 euros |
54,02 euros |
387 rebuts |
1,48 % |
Més de 2.000 euros |
166,94 euros |
Pel que fa a la taxa d’escombraries es planteja un augment del 4’77% (en lloc del 14’77% proposat anteriorment). Això suposarà que el rebut s’incrementarà en 8 euros de mitjana per l’any que ve. L’augment correspon al cost de la recollida i al tractament de les deixalles. La disminució de deu punts és possible ja que aquesta nova proposta de taxa no inclou la previsió d’estalvi per a la compra dels nous contenidors per desplegar el nou model de recollida de residus a la ciutat, com s’havia contemplat anteriorment.
El plenari també ha aprovat per unanimitat l'acceptació de la finca del número 14 del carrer Lliberada Ferrarons. És un dels edificis declarats en ruïna i que serà enderrocat en breu amb els dos edificis del costat d'aquest mateix carrer del centre #Olot
La sessió ha donat llum verd a una modificació de crèdit, la ratificació de la suspensió del procediment de licitació del servei de neteja dels edificis i equipaments municipals i l’aprovació de l'expedient, el plec tècnic i clàusules administratives per a la contractació del servei. El plenari també ha resol les al·legacions presentades al projecte EspaiCràter, ha aprovat definitivament el projecte bàsic i executiu d'aquest nou equipament de la ciutat i ha aprovat l'expedient, plec de clàusules administratives i tècniques per a la contractació mitjançant procediment obert de la construcció de l'edifici i projecte museogràfic d'Espai Cràter i convocatòria de licitació.
Consulteu l’ordre del dia de la convocatòria aquí i per recuperar la sessió cliqueu aquest enllaç.