Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

L'Ajuntament aprova definitivament la cessió del terreny per a la construcció del nou CAP

PleAjuntamentOlot_17022022

El plenari d’aquest dijous també ha donat compte del padró municipal d’habitants que, a 1 de gener de 2021, s’ha situat a 36.299 persones i ha aprovat la moció que demanava  que s'estudiï la possibilitat que l'església de Sant Andreu del Coll sigui patrimoni de la ciutat.

 

17 de febrer de 2022


En el Ple d’aquest febrer, l’Ajuntament d’Olot ha aprovat definitivament per unanimitat la cessió a favor del Servei Català de la Salut de la finca situada al barri de Sant Miquel per a la construcció del nou CAP de la ciutat. Amb una superfície de 593 metres2 ha de permetre el trasllat dels serveis del Consultori Local Nord, actualment situat a l’avinguda Girona. La Generalitat va adjudicar per valor de 452.518,64 euros (IVA inclòs) el concurs de projectes per a la redacció del projecte bàsic, executiu i la posterior direcció d’obra del nou. Es van rebre 89 ofertes de les quals Comas-Pont Arquitectes SLP amb el projecte titulat ED-MED va ser l’empresa guanyadora de la licitació.

A la sessió plenària d’aquest dijous s’ha donat compte del Padró Municipal a data 1 de gener de 2021. A principis de l’any passat, 36.299 persones vivien a la ciutat d’Olot. Suposa un increment de 373 habitants en relació al mateix període de 2020 (durant el 2021 s’han produït 2.041 altes per naixement o canvis de residència i 1.440 baixes per defunció, duplicitat o canvi de residència).

El Ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest febrer ha aprovat per unanimitat l’inici del procés per a la venda d'accions de Ràdio Olot i d’Olot Televisió. El Consistori obre el procés per a la subhasta pública de participacions de propietat municipal i les del Consell Comarcal (que ha encarregat la gestió al Consistori) en els dos mitjans.

En el plenari d’aquest dijous 17 de febrer de 2022 – que ha mantingut el format telemàtica arran de les mesures de contenció de la COVID-19 - també s’ha donat compte del Pla de control financer per a l’exercici 2021 i també ha donat compte del Pla Intern d’Igualtat de l’Ajuntament d’Olot 2021-2023. El pla, gestionat des de l’Àrea d’Acció Social i Igualtat de Gènere de l’Ajuntament d’Olot, ha comptat amb la col·laboració de l’àrea de Recursos Humans així com el suport de la Diputació de Girona 

En resum, el document parteix de l’avaluació i revisió realitzada de l’anterior Pla d’Igualtat, amb la nova diagnosi provinent de l’enquesta feta al personal de l’Ajuntament d’Olot. El nou pla d’actuació fins al 2023 inclou 8 àmbits d’actuació i preveu 26 accions que es portaran a terme els pròxims anys, seguint les prioritats marcades per la Comissió d’Igualtat.

Pel que fa a l’apartat de mocions, s’ha aprovat la moció presentada pel PSC perquè s’estudiï la possibilitat que l’església de Sant Andreu del Coll sigui patrimoni de la ciutat amb el vot a favor de tots els grups municipals. D’altra banda, en la secció de qüestions la regidora Imma Muñoz ha respost la pregunta presentada pel grup de la CUP sobre l’estat del compliments dels acords de la moció sobre el Consell Consultiu de la Gent Gran. La regidora ha explicat que s’ha posat en contacte amb les direccions de totes les oficines bancàries de la ciutat.

Segons ha informat, algunes entitats bancàries ja han reobert l’atenció presencial en hores d’oficina i d’altres tenen previst reobrir, properament, la finestra oberta. També ha informat d’un total de 78 reclamacions que l’Oficina de Consum de la Garrotxa ha rebut sobre serveis financers al llarg d’aquest 2021 i ha fet referència a les 103 persones i 53 mentories individualitzades realitzades a través dels Tallers de Digitalització de Creu Roja per combatre la bretxa digital des del passat mes d’octubre.

D’altra banda, el regidor Agustí Arbós ha resposta la petició de la CUP en relació a la pacificació dels entorns escolars. Ha informat que, de forma consensuada i seguint les demandes de les AFA’s, les AAVV de barris i els equips directius dels centres escolars; s’han portat a terme diverses millores del mobiliari urbà, camins escolars, senyalitzacions, incorporació de nous sistemes de pacificació i millora de seguretat a la gran majoria dels centres escolars d’Olot. El regidor ha detallat els informes realitzats per l’equip tècnic de l’Ajuntament d’Olot per continuar treballant en la millora de cada centre i ha proposat incloure aquesta qüestió a la propera reunió de coordinació de grups municipals.

Per poder consultar tota la informació o recuperar el Ple Municipal d’aquest febrer podeu consultar els canals de Youtube i Vimeo de l'Ajuntament d'Olot. 

  • Post_1_
  • Ple Ajuntament d'Olot | Febrer 2022
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat