Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

El Servei d'Ocupació atén a més de 150 persones durant la COVID

Les Mates-Cartells_

8 de juny de 2020


Des del passat mes de març en què es va decretar l’estat d’alarma per la pandèmia de la COVID-19, el Servei d’Ocupació de Mas Les Mates de DinàmiG ha registrat 67 nous usuaris i ha atès a 156 persones amb consultes puntuals a més de seguir orientant als diferents usuaris que ja estaven seguint un procés d’orientació previ a l’estat d’alarma. Inicialment la gran majoria de les peticions arribaven a través del correu electrònic i el canal de WhatsApp que la institució va posar a disposició dels veïns i veïnes per fer front a les conseqüències i efectes de la pandèmia.

 

D’aquesta manera, mitjançant videoconferències, l’equip ha pogut resoldre els dubtes i inquietuds emocionals que tenien els usuaris – principalment treballadors afectats per ERTOs -  durant els primers dies d’estat d’alarma davant la incertesa derivada de la crisi. Amb el pas dels dies i la implementació de la desescalada gradual, les peticions dels usuaris han anat variant cap a qüestions vinculades més amb la recerca, suport i orientació laboral.

 

Concretament des de la primera setmana de confinament arran de l’emergència sanitària i fins aquest dijous 4 de juny, 58 persones han trobat feina gràcies al Servei d’Ocupació de Mas Les Mates. En total, des del 16 de març i fins aquest passat 3 de juny, s’han enviat 330 currículums a empreses i 423 persones s’han inscrit a alguna de les 32 ofertes laborals que s’han publicat.

 

En aquesta línia i amb la voluntat de resoldre les incerteses derivades de la crisi i les mesures de l’estat d’alarma, des de l’Àrea d’Ocupació s’han portat a terme diverses sessions en línia, trobades grupals, jornades individuals d’orientació telemàtica, reunions amb empreses de la comarca així com la programació de sessions formatives en noves tecnologies i informació per dotar d’eines, acompanyar a les persones afectades i recollir les realitats dels sectors econòmics de La Garrotxa. Al mateix temps, durant les primeres fases del confinament, des de DinàmiG, i amb la col·laboració del Consell Comarcal de La Garrotxa i el CASG, es van crear borses de treball per donar servei a residències i centres sanitaris que requerissin personal.

 

En l’àmbit formatiu, a més de la cinquantena de tallers programats tant per la millora de l’ús de les noves tecnologies com de la recerca de feina a través de les eines digitals, s’ha previst la realització de 4 cursos presencials, del setembre fins al desembre perquè aquells usuaris que no disposen de la base de coneixement necessària per a la realització dels cursos de forma telemàtica també puguin formar-se en competències digitals.

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat