Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

385 persones han trobat feina durant el 2021 a través de l'Àrea d'Ocupació de DinàmiG

Aquest 2021 s’han gestionat 442 ofertes i s’han orientat 546 persones amb perfils molt diversos. A causa de la pandèmia es van haver de plantejar noves dinàmiques de treball que s’han acabat implementant en l’estructura de l’ens i en la forma d’atenció com els registres online o la capacitació digital en la recerca de feina però també en les relacions en línia amb l’administració.     

16 de gener de 2022


Aquest 2021 l’Àrea d’Ocupació de DinàmiG ha inserit un total de 385 persones i ha gestionat 442 ofertes de feina. A més, a través dels diferents programes subvencionats pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el Ministerio de Trabajo y Economia Social, l’equip ha orientat 546 persones amb perfils molt diversos Tot i que aquest passat 2021 s’ha pogut recuperar la presencialitat en l’atenció a les persones, són forces els usuaris que s’han acabat orientant i acompanyant a través de les diferents plataformes en línia.

Pel que fa a la gestió d’ofertes de feina, al llarg d’aquest passat any l’Àrea d’Ocupació de DinàmiG ha gestionat 442 ofertes de feina, que són 260 més que el 2020 i 110 més que el 2019, l’any anterior a la COVID-19. A més, s’han enviat 3.485 candidatures. De totes elles, destacar que novament el sector serveis (81,2%) s’ha tornat a posicionar com l’àmbit amb més ofertes de feina, recuperant les xifres del 2019 després de la davallada de gairebé el 30% aquest 2020 arran els efectes de la pandèmia. No obstant això, el sector industrial ja suposa el 17,9% del total d’ofertes gestionades, un 3% més respecte l’any 2020; la resta es distribueixen entre el sector agrari i l’administració pública.

D’altra banda, al llarg d’aquest 2021, un total de 827 persones s’han registrat a l’Àrea d’Ocupació i els tècnics/es del servei han pogut orientar 546 persones mitjançant els programes subvencionats pel SOC, del Ministerio de Trabajo y Economia Social i el Fons Social Europeu.

Pel que fa a les dades d’atur de la comarca, el passat mes de desembre de 2021 hi havia 1.986 persones a l’atur a la Garrotxa – el que suposa un 7’04% - respecte les 2.757 persones que hi havia registrades el desembre de 2.020 (9’7%) i fins i tot respecte les 2.103 del 2019 (7’5%). Xifres que acaben de consolidar una clara reducció de l’atur a la comarca i principalment a Olot on, el darrer any, ha disminuït un 27,3% situant-se al capdavant de les poblacions de més de 35.000 habitants on s’ha increment més l’ocupació des de la primavera del 2020.

 

Impuls del Pla de Capacitació Digital

En l’àmbit formatiu, aquest 2021 s’ha engegat un nou projecte inclòs dins el Pla de Capacitació Digital per donar resposta a la necessitat d’ús d’eines digitals i requeriments d’àmbit tecnològic. El projecte, subvencionat per la Diputació de Girona, té com a objectiu acompanyar els ciutadans potenciant les seves habilitats informàtiques per poder-ne fer un ús òptim.

La particularitat d’aquest nou projecte és la seva voluntat de ser un servei personalitzat adaptat a les necessitats concretes de cada assistent. Per això, parteix d’un qüestionari previ i, posteriorment, a través d’un moodle, els tècnics els acompanyen en l’adquisició dels coneixements necessaris per assolir un domini de les eines digitals. Una finalitat que també comparteix l’Aula de Recerca de Feina de DinàmiG, que durant tot el 2021 ha donat suport a 284 persones.  

Paral·lelament, des de DinàmiG també s’ha treballat acompanyant i facilitant el contacte, connexió i treball en xarxa entre les empreses, administracions i agents involucrats; acció inclosa dins el Pacte per la Formació Professionalitzadora. De cara al 2022, l’Àrea d’Ocupació s’ha marcat com a prioritat potenciar un acostament a la ciutadania i el teixit empresarial de la Garrotxa.

 

 

  • Ocupació_1_
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat