Aquesta iniciativa de promoció de la lectura, exposa els joves a una varietat més gran de textos per ampliar-ne el bagatge, confecciona uns itineraris de lectura personalitzats; explica tot el que envolta el llibre (editorials, llibreters, creadors, etc.), estableix connexions entre els diversos àmbits de creació, i implica els adults en l’aprenentatge de noves maneres de transmetre el gust per la lectura, entre altres estratègies.

Durant la prova pilot, els dos grups de joves participants es reunien setmanalment a la Biblioteca Marià Vayreda, on a través de diverses sessions van conèixer el fons de la biblioteca, van participar en activitats de conversa i creació en diversos espais culturals de la ciutat i van poder assistir a sessions amb convidats experts perquè poguessin explorar les múltiples cares de la literatura i la creació.

En l’edició d’enguany, la iniciativa s’obre a tots els centres de secundària de la ciutat amb l’objectiu de fer partíceps del projecte a més joves i afavorir la creació d’una comunitat lectora de joves.

L’activitat va començar a mitjans del mes d’octubre i s’ha constituït un grup de joves que es troben cada dimecres de les 16.15 h a les 17.30 h a la Biblioteca Marià Vayreda, però el grup està obert a sumar més exploradors amb ganes d’endinsar-se als Boscos.

| Si t’interessa formar-ne part o saber-ne més pots enviar un correu a boscosdelectures@olot.cat

 
 
 
 

Boscos de Lectures és fruit d’una necessitat que es va detectar en el Pla Educatiu d’Entorn, projecte compartit entre l’Ajuntament d’Olot i el Departament d’Educació de la Generalitat, el qual es centra sobretot en garantir la igualtat d’oportunitats, sobretot amb l’alumnat en condicions de vulnerabilitat i vetllar per garantir una bona experiència educativa i comunitària tan dins com fora del centre educatiu.

El projecte el porta a terme Àgata Losantos, especialista en promoció lectora, qui aquest dissabte presentarà la iniciativa a Valencia en un taller organitzat pel Col·legi de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana. També donarà a conèixer el projecte a professorat de secundària de la Comunitat Valenciana en una jornada organitzada per la fira BABAKAMO i el CEFIRE (Centres de formació, innovació i recursos educatius de la Comunitat Valenciana) per reflexionar sobre altres maneres d’apropar la literatura als joves.