Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot
Tràmits
Inici >

INFORME DE VULNERABILITAT - LLEI 24/2015 POBRESA ENERGÈTICA

Les persones > Afers socials

Descripció

Informe per als usuaris amb deutes amb companyies de subministraments per tal d’evitar la suspensió del subministrament i/o pactar un fraccionament del deute.

Qui ho pot demanar

Tots els usuaris que compleixin els criteris de vulnerabilitat descrits en la Llei 24/2015.

Com es fa

El professional de referència valora la situació i, sobre la base de la documentació aportada per l’usuari, determina si compleix els criteris de vulnerabilitat.

Documents necessaris

  1. Factura del subministrament.
  2. Certificat de convivència.
  3. Dels convivents majors d’edat: nòmina, pensió o altre ingrés o, en cas que no treballi, full d’inscripció al SOC.

Quan es pot demanar

Tot l'any.

Legislació:

Llei 24/2015.

Tràmits previs

L’usuari pot venir per pròpia iniciativa o bé havent rebut una carta d’aquests Serveis Socials notificant-li la situació.

Tràmits posteriors

En cas que es faci un informe, s’envia telemàticament a la companyia i es valora si cal pactar fraccionament. A vegades tramitem el fraccionament o direccionem l’usuari perquè ho faci; també es valoren ajudes puntuals.
En cas que no es pugui fer l'informe, es valora si es pot fer una ajuda puntual.

Tràmits relacionats

Fraccionament de deute, tramitació del bo social, canvis de nom, altes de comptadors, informes de l’Oficina d’Habitatge, ajuts puntuals.

Import

Segons cada cas.

Termini

Els informes tenen una validesa d’un any; un cop passat aquest termini, el professional de referència valora si es renova o es deixa sense efecte.

Formes de tramitació

Presencial

HORARI ATENCIÓ AL PÚBLIC
De dilluns a divendres de 8 a 15h.
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atencioalciutada@olot.cat