És la comunicació d'errors en les dades físiques que determinen el valor cadastral.
Qui ho pot demanar
Qualsevol propietari, hereus o representants legals.
Com es fa
Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica. Aquest tràmit també es podrà fer directament a l'Oficina de Cadastre.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.
Posteriorment, l'Ajuntament traslladarà l'expedient a la Gerència Territorial del Cadastre de Girona, perquè el resolgui.
Documents necessaris
Fotocòpia del NIF.
Formulari per "Comunicació d'errors de dret".
Document acreditatiu que provi l'error comunicat.
Quan es pot demanar
Tot l'any.
Legislació:
RDL 1/2004, de 5 de març, Text refós de la Llei del cadastre immobiliari.
RD 417/2006, de 7 d'abril, desenvolupament del RDL 1/2004.
Ordre EHA/3472/2006, de 19 d'octubre, d'aprovació dels models de declaració i documentació a a aportar.
Termini
Sis mesos.
Les alteracions tindran efectes a partir de l'exercici següent al de la resolució.
Formes de tramitació
Internet
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:
Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia.
Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".