El consumidor pot, en aquest servei sobre temes de consum:
informar-se,
reclamar (demanar compensació econòmica o la reparació d'un dany),
denunciar (demanar la intervenció de l'Administració per evitar un perjudici general),
fer una queixa (posar en coneixement de l'Administració un fet no documentat).
Qui ho pot demanar
Tots els consumidors (persones físiques o jurídiques que actuen fora d'un àmbit empresarial), domiciliats a la Garrotxa.
Com es fa
Hi ha diverses maneres de presentar les diferents sol·licituds:
Per reclamacions, queixes i denúncies per escrit:
- Fulls de reclamació/denúncia (que tenen tots els establiments de venda de productes i serveis).
- Accedint a l'enllaç de l'Oficina de Consum, formularis: https://www.garrotxa.cat/arees/consum/formularis-i-models/
Per a queixes i informació es pot fer servir el correu electrònic (consum@garrotxa.cat) i el telèfon (972 27 60 44).
Documents necessaris
Cal que en els tràmits que es fan per escrit hi hagi el màxim d'informació del que es vol i de la documentació que acrediti a els fets que s'hi exposen.
Les reclamacions han d'anar acompanyades de la reclamació previa feta a l'empresa.
Quan es pot demanar
Tot l'any.
Import
Tràmit gratuït.
Termini
Màxim tres mesos.
Formes de tramitació
Internet
Per a queixes i informació es pot fer servir el correu electrònic: consum@garrotxa.cat