Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

BONIFICACIÓ D'HABITATGES DE PROTECCIÓ OFICIAL (IBI)

Hisenda > Cadastre-IBI

Descripció

Les Ordenances Fiscals recullen dues bonificacions diferents. La primera obligatòria i la segona potestativa.

  • Bonificació obligatòria: És una bonificació del 50% de l'import del rebut de l'IBI per als habitatges de protecció oficial durant el termini de 3 anys des de l'atorgament de la qualificació definitiva. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat, podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a l’acabament dels tres períodes impositius de la seva duració i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent en aquell en què es sol·liciti.
  • Bonificació potestativa: És una bonificació del 20% de l’import del rebut de l’IBI per als habitatges de protecció oficial durant un termini addicional de 3 anys a partir del període de la bonificació obligatòria del 50%. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat en el moment de fer la petició de la bonificació obligatòria. També es podrà efectuar en qualsevol moment anterior a l’acabament dels tres períodes impositius de la seva duració i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent en aquell en què es sol·liciti.

Qui ho pot demanar

El promotor o qualsevol propietari, hereus o representants legals.

Com es fa

Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.

Documents necessaris

  1. Fotocòpia del NIF.
  2. Cèdula definitiva de protecció oficial.

Quan es pot demanar

Mentre duri la bonificació (segons normativa legal).

Legislació:

Ordenança fiscal 2.1.1 IBI Impost sobre béns immobles.
RDL 1/2004, de 5 de març, Text refós de la Llei del cadastre immobiliari.
RD 417/2006, de 7 d'abril, desenvolupament del RDL 1/2004.

Termini

Dos mesos.

Formes de tramitació

Internet

Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:

Presencial

Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia. Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".
Si escau, serà d'aplicació a partir del període impositiu següent a aquell en què es sol·liciti.

Documentació adjunta

Enllaços relacionats

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat