Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

CASAMENT CIVIL

Les persones > Casament Civil

Descripció

Celebració d'un casament civil a l'Ajuntament d'Olot.

Qui ho pot demanar

Els interessats, que han d'aportar el DNI, NIE o passaport, o bé la persona en la qual deleguin mitjançant un ATORGAMENT DE REPRESENTACIÓ.
La persona que representa els interessats haurà de presentar el seu DNI/NIE o passaport original.

Com es fa

La sol·licitud i la documentació es presenten a l'OAC (cal reservar cita prèvia).
Abans de presentar tota la documentació a l'OAC caldrà consultar si el casament es podrà celebrar en la data i hora prevista trucant el telèfon de Secretaria 972 27 91 18.
La data i hora de la celebració només quedaran confirmades una vegada presentada tota la documentació a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
En cas de sol·licitar que el casament el celebri un regidor en concret, també caldrà consultar si és possible.
Caldrà pagar la taxa que s’estableixi en les ordenances fiscals vigents en la data de celebració del casament.

Preguntes

“No podem desplaçar-nos a l’Ajuntament per presentar la instància o la documentació.”
Pot presentar-la un representant degudament autoritzat mitjançant formulari de representació.

“La meva parella és immigrant i no està regularitzada, ens podem casar a l’Ajuntament?”
Els casaments els autoritzen el Jutjat (Registre Civil), per tant prèviament s'ha d'iniciar el tràmit allà. Si el Registre Civil d'Olot autoritza a l'Ajuntament d'Olot es podrà celebrar. En qualsevol cas, la documentació que es demana des de l’Ajuntament no varia.

“Volem celebrar el casament en un lloc fora de l’Ajuntament (per exemple al restaurant).”
El casament s’ha de celebrar a l’edifici de l’Ajuntament (Instrucció de 26 de gener de 1995). De forma privada, es pot “simular” una cerimònia al restaurant, però en aquests casos l'Ajuntament d'Olot no intervé. La cerimònia oficialment vàlida serà la que se celebri a l’Ajuntament. 

“Volem casar-nos a Sant Francesc.”
En aquest cas és un casament religiós. Si es necessita accedir amb vehicle al volcà Montsacopa cal demanar autorització a l'Ajuntament.

Documents necessaris

  1. Instància de sol·licitud, acompanyada de:
  2. Autorització del Registre Civil d’Olot - Jutjats d’Olot - per a la celebració del casament.
  3. Fotocòpia del DNI/NIE o passaport dels contraents.
  4. Volants d’empadronament dels contraents, de data actual, si s'està empadronat fora d'Olot. Si s'està empadronat a Olot no cal.
  5. Fotocòpia del DNI/NIE o passaport dels testimonis (han de ser majors d’edat i poden tenir relació de parentesc o no amb els contraents).
  6. Rebut de pagament de la taxa, si escau.

Quan es pot demanar

Es celebren casaments de dilluns a dissabte, de 10 a 14h. Queden exclosos els dissabtes del mes d’agost i els dies festius.

Legislació:

Llei 35/94 de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d'autorització del matrimoni civil pels alcaldes.
Instrucció, de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notaria, sobre autorització del matrimoni civil pels alcaldes.
Llei 9/1998 de 15 de juliol, del Codi de família (Generalitat de Catalunya).

Tràmits previs

Caldrà anar al Jutjat i seguir els tràmits necessaris.
La celebració del casament a l'Ajuntament d'Olot estarà condicionada a l'autorització prèvia per part del Jutjat.

Tràmits posteriors

Un cop celebrat el casament, el Registre Civil d’Olot - Jutjats d’Olot es posa en contacte amb els contraents per tal d'anar a recollir el Llibre de família.

Tràmits relacionats

Pagament de la taxa per ocupació de salons oficials, quan les ordenances fiscals vigents en la data de celebració del casament així ho estableixin.
Sol·licitud de reserva d’aparcament a la via pública.
Certificat d'assistència al casament (contraents o testimonis).

Import

Liquidació de la taxa per ocupació de salons oficials, quan les ordenances fiscals vigents en la data de celebració del casament així ho estableixin.

Termini

El temps de tramitació pot variar per manca d’aportació dels requisits sol·licitats.
En cas de no poder confirmar en el mateix moment si és possible celebrar el casament en la data i hora sol·licitades, es confirmarà telefònicament.
Es recomana que es presenti la sol·licitud per al casament amb tanta antelació com sigui possible.

Formes de tramitació

Presencial

Cal demanar cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat